Hledáte novou pracovní výzvu?

Ptali jste se někdy sami sebe, zda vám zaměstnání, které máte, přináší radost a seberealizaci? Možná již déle máte pocit, že stagnujete a raději byste viděli svou kariéru na jiné pozici nebo v jiné společnosti.

Pokud cítíte nespokojenost, hledejte nejdříve možnosti u současného zaměstnavatele. Jste nespokojený s náplní práce nebo kolektivem? Chybí vám možnost kariérního růstu nebo zajímavější projekty? Prokonzultujte s vaším nadřízeným vaše kariérní cíle a ujistěte se, zda neexistuje prostor k jejich naplnění u současného zaměstnavatele.

Pokud víte, že práce, kterou děláte, vás nenaplňuje a rozhodli jste se pro změnu, zde je několik rad od kariérního kouče:

· Začněte okamžitě jednat - nečekejte, až si vašeho poklesu motivace všimne nadřízený.

· Hledejte dokud jste stále zaměstnán - vaše cena na trhu práce je vyšší. Mnozí zaměstnavatelé upřednostní uchazeče, který je "žádaný" na trhu a tedy zaměstnán.

· Získejte nové dovednosti - pokud víte o chybějících dovednostech (jazykových, odborných, technických) udělejte všechno proto, abyste je získali před tím, než se začnete ohlížet po nové práci. Pro zaměstnavatele jste zajímavější, pokud disponujete dovednostmi, které vyžaduje vaše vysněná práce.

· Vytvořte si soukromou emailovou schránku pro komunikaci s potenciálními zaměstnavateli, nevyužívejte pracovní kontakty.

· Aktualizujte si průběžně životopis a motivační dopis - doplňte pracovní činnosti a zkušenosti z posledního období.

· Získejte reference od předchozích zaměstnavatelů, abyste je v případě potřeby mohly použít.

7 komentářů:

malinak812 řekl(a)...

To je vlastně skvělá motivace, díky za článek. :) Já už bych dlouho rád našel nějakou lepší práci, ale bohužel tady u nás v současné době nic moc není. Teď pracuji jako skladník a na jednu stranu nemůžu říct, že bych tu práci neměl rád, ale určitě by existovala i nějaká lepší. Na druhou stranu od té doby, co tu máme nové vybavení skladu, tak je ta práce o něco snadnější, tak aspoň něco.

Tom Veselý řekl(a)...

No, já jsem spíš v roli toho zaměstnavatele. A právě už delší dobu se snažím, aby všichni moji zaměstnanci byli spokojení a hlavně aby mezi sebou dobře vycházeli. Ne vždy to samozřejmě jde, ale částečně i toto je důvod proč pravidelně pořádáme různé teambuildingové akce atd. Pro pracovní kolektiv je to prospěšné.

Bobinka123 řekl(a)...

Dobrý den, já teď novou pracovní výzvu zrovna hledám, dala jsem totiž před pár týdny výpověď, protože už jsem mé původní práce měla dost! :-) Takže tento článek se mi opravdu moc hodí! Zrovna nedávno jsem ještě našla super článek o povinnosti zaměstnavatele v rámci pracovních úrazů. To se vždycky hodí vědět, jak by to mělo správně ví! :-)

terinator19 řekl(a)...

Je pravda, že nějakou novou práci si teď asi budu muset hledat. Teď mě bohužel čeká soud s bývalým zaměstnavatelem. Měli jsme nějaké neshody a skončilo to mým vyhazovam. Konzultovala jsem to ale s tímto právníkem a podle něj jsem v tomto případě v právu, takže jsme na něj podali žalobu. Jsem zvědavá jak to dopadne.

michal řekl(a)...

Podle mě je fajn, i když jste ve stálém zaměstnání, které vás baví, občas kouknout na nabídky práce a na to, co se děje ve světě kolem vás. Občas totiž zjistíte, že existuje lepší nabídka, která přebíjí tu současnou. Jasný, že do velké míry funguje i nějaká loajalita, ale je potřeba si uvědomit, že žijeme v tržním kapitalismu a do práce chodíme především pro to, abychom si vydělali. ;-)

terinator19 řekl(a)...

Tak přesně něco takového jsem teď řešila. Moje stará práce mě už opravdu nebavila a byla jsem z ní dost znechucená, tak jsem hledala něco nového. Nakonec se mi podařilo přesně takovou práci najít. Konkrétně teď pracuji na jedné pobočce https://www.vasepekarna.cz/ a musím říct, že to je přesně to, co jsem hledala. :)

janavlac řekl(a)...

Pěkně napsané. Já poslední dobou také přemýšlím nad tím, jestli se nezačít dívat po nějakém lepším zaměstnání. Ne, že bych ve své současné práci nebyla spokojená, ale myslím si, že to ohodnocení by určitě mohlo být o něco lepší. Dívala jsem se, že v mém oboru pár firem tady v okolí nové pracovníky hledá, tak si říkám, jestli by to opravdu nestálo za zkoušku.

Okomentovat