Kreativita v pracovním procesu

V dnešní době se při výběru nových pracovníků klade stále větší důraz na kreativitu uchazeče. Stává se důležitou vlastností nejen běžných pracovníků, ale hlavně manažerů.

Kreativita je v současnosti jedním z nejcennějších kapitálů v oblasti rozvoje lidských zdrojů.

Pojem kreativita je odvozen od latinského slova Creatio, což v překladu znamená tvorbu. Kreativitou se rozumí schopnost člověka vytvářet jakékoli nové a původní myšlenky, které jejich původce dříve neznal.

Kreativita hraje důležitou roli i v pracovním procesu. V mnoha případech je přímo úměrná produktivitě práce čímž se podílí na snižování výrobních nákladů. Má své opodstatnění na všech pracovních úrovních a ve všech tržních odvětvích.

Kreativitu je nutno vnímat jako významný zdroj dalšího rozvoje. Pokud máte přicházet s novými nápady a myšlenkami, musíte rozvíjet svůj kreativní potenciál. Každý, kdo je konfrontován s koncepty, myšlenkami a vjemy, by měl disponovat kreativitou. Ve firmách, ve kterých jsou nápady i jejich produktům, potřebují pracovníky, kteří neustále pracují na rozvoji své vrozené kreativity.

Každá firma se snaží nezaostávat, neskončit na vedlejší koleji a jen se dívat jak se ostatním daří. Všichni vědí, že nové nápady na ně nebudou jen tak čekat, ale že je třeba být aktivní a předběhnout konkurenci. Na trhu přežijí a budou úspěšné firmy nejen díky vývoji nových produktů a služeb, ale i díky hledání nekonvenčních způsobů na prosazení nových idejí. Pro úspěšné dosažení cíle se však nesmí zapomínat na plánovité a systematické využití času a dalších zdrojů.

8 komentářů:

Tom Veselý řekl(a)...

Skvěle napsané, určitě souhlasím s tím, že kreativita je v pracovním procesu velice důležitá. Já se teď snažím vymyslet nějakou marketingovou kampaň na propagaci mé firmy. Tam je kreativita také určitě potřeba. Už mám i pár nápadů, řekl jsem si například, že si zkusím nechat vyrobit nějaké firemní placky, myslím si, že to je docela dobrý způsob propagace.

Bobinka123 řekl(a)...

Ahoj, děkuji moc za velmi zajímavý článek, ale já třeba o sobě moc dobře vím, že nejsem moc kreativní. Kreativní práce mi nejde a ani mě nebaví... Teď například pracuji v pekárně a jsem tam strašně spokojená. Dělám za kasou a tam na nějakou kreativitu není moc prostor, což mi vyhovuje.

michal řekl(a)...

Jako taky jsme měli ve firmě jednoho takhle kreativního zaměstnance. S tím byl ovšem docela kříž, protože práci dělal sice kreativně, ale dost často v rozporu s BOZP a zbytečně se vystavoval rizikům. Přitom moc ale nechápal, že máme povinnosti zaměstnavatele vůči němu a že i když to myslí dobře, tak to pro něj může špatně skončit. Nakonec odešel sám.

terinator19 řekl(a)...

Myslím si, že bez určité dávky kreativity se v mnoha odvětvích člověk prostě neobejde. Jedním z nich je například tvorba webů, kterou se právě teď zabývám. Vytvářet webové stránky se snažím už dlouho, ale je to bohužel běh na dlouhou trať. Myslím si ale, že po těch třech letech, co se tomuto věnuji už v tom začínám být opravdu dobrá. :)

malinak812 řekl(a)...

Tak to já si teď bohužel moc kreativity v pracovním procesu neužiji. Nedávno jsem měl celkem vážný pracovní úraz a ještě pěkně dlouho díky tomu nebudu moct do práce. Upřímně řečeno už mi ta práce i celkem chybí. Doma je to totiž k nevydržení. Jediná pozitivní věc je, že se mi to velice rychle hojí.

mirka řekl(a)...

Super úvaha. Kreativita je v pracovním procesu určitě důležitá, ale velká část zaměstnavatelů jí spíše podrývá, takže je to takový nekonečný kruh, ze kterého nelze ven. Já mám na starosti různé firemní akce, kde se zaměstnanci obvykle více rozpovídají a i u nás je vidět, že by měli z hlediska kreativity, co nabídnout, ale nikdo si toho nevšímá.

Gabriela řekl(a)...

Kreativita v práci by podle mě měla být vždy vítána, ale bohužel to někdy zaměstnavatel nedokáže ocenit. Pro mě byla moc složitá situace, když jsem se nepohodla s mým zaměstnavatelem, ale díky pomoci advokátní kanceláře zde. Jsem se cítila jistější při řešení celého konfliktu. Naštěstí můj bývalí zaměstnavatel usoudil, že mám pravdu a vše se vyřešilo mimosoudně.

Tynka_125 řekl(a)...

Já teď budu potřebovat kreativity víc než dost. Začala jsem podnikat, firma se mi slušně rozjíždí, mám vyřešené virtuální sídlo firmy , takže všechny ty "nudné" věci v začátku a teď už bych se chtěla soustředit na to samotné podnikání. Jak k sob přilákat lidi a vydělávat balík :-D .

Okomentovat