Naučte se myslet jako podnikatel

Proč je třeba myslet jako podnikatel i když jsme zaměstnanci a ne majiteli firmy?

Člověk, který podniká si uvědomuje odpovědnost za své činy a ty se nedají schovat a nemá smysl je ani mlžit. Dopady se projeví v kvalitě jeho života. Jeho vztah k firmě je silně emocionální a prožívá nejen vlastní úspěchy nebo neúspěchy, ale stejně tak i výsledky práce svých zaměstnanců. A pokud se mu podaří nastavit postoj svých zaměstnanců tím směrem, jakoby byli oni samy majiteli firmy, může se spolehnout, že budou přistupovat ke své práci zodpovědně as plným nasazením.

Pokud si chcete otestovat, zda myslíte jako podnikatel, zeptejte se sami sebe při jisté činnosti, zda byste ji provedli stejně kdybyste byli majitelem firmy, kde pracujete. Navíc váš zájem o práci jiných a směřování jejich postoje k podnikatelskému myšlení, vám dá velmi dobré předpoklady do budoucna, abyste byli mentálně připraven založit a vést vlastní firmu.

6 komentářů:

michal řekl(a)...

Já bych snad ještě dodal, že každý podnikatel by si měl zkusit být někdy zaměstnaný a mít kontakt s pracovním trhem. Já jako OSVČ sice dělám sám, ale hodně pracuji s agenturami a tudíž zaměstnanci. A neustále čerpám ze zkušeností v práce Liberec, které mi daly ten náhled právě na to, jak rozdílné je uvažování majitele a zaměstnance. Ono přesvědčit někdy zaměstnance o tom, že je vaše služba pro něj vhodná, je někdy složitější než přesvědčit zaměstnavatele. :)

Roman Brázda řekl(a)...

Tak s tímto článkem jednoznačně souhlasím, skvěle napsané. Sám také podnikám už několik let a musím říct, že mi to opravdu hodně dalo. Mám teď pod sebou několik zaměstnanců a je to prostě zodpovědnost. Dokonce jsem teď začal přemýšlet nad tím, jestli by se mi nevyplatilo založení s.r.o.. Ještě to musím pořádně promyslet, ale myslím si, že v současné situaci by to pro mě bylo určitě lepší.

terinator19 řekl(a)...

Souhlas, skvěle napsané. Já například zjistila, že je obrovský rozdíl když člověk podniká jen sám na sebe a když už má pod sebou nějaké zaměstnance. Jakmile pod sebou máte zaměstnance, tak už je to mnohem větší zodpovědnost. Právě toto je přesně důvod, proč jsem teď začala zvažovat pojištění pro firmy.

Tom Veselý řekl(a)...

Jestli se můžu podělit o svoji zkušenost, tak například já zjistil, že pokud chce člověk být v podnikání úspěšný, určitě není na škodu vyzkoušet si projít nějakým kurzem. Mně osobně se například velice osvědčil manažerský kurz protože tam jsem se dozvěděl věci, které bych se jinak nikde na internetu nedočetl.

malinak812 řekl(a)...

Naprostý souhlas. Sám už nějakou dobu také podnikám, takže si myslím, že to podnikatelské myšlení už mám v malíčku. Pokud například chcete, aby vám firma něco vydělávala, nesmíte se do ní bát i něco investovat. Právě jednu takovou velkou investici se teď chystám učinit. Do firmy totiž potřebujeme nové šroubové kompresory. Nebude to sice levné, ale je to potřeba.

Tynka_125 řekl(a)...

Kdyby to bylo tak jednoduché, tak podniká každý. Já jsem se odhodlávala k založení OSVČ dýl jak rok. Pořád mám pochyby, jestli jsem udělala správně, protože mi podnikání nejde podle plánů a je to dřina, ale stálo mě to hodně energie, peněz a nervů, tak to nechci vzdát. Věřím, že se všechno časem ustálí a bude ze mě úspěšná podnikatelka. Přesně tak, jak jsem si na začátku vysnila.

Okomentovat